SEAT Axon
Vedení Volkswagenu zamýšlel udělat ze Seatu konkurenta Alfy Romeo. V plánu byla strategie, že zákazníci postupně přejdou k Audi. Bohužel, skutečnost dopadla jinak.
Na vině určitě byla i neochota vyrobit skutečně sportovní model a nikoli pouze výkonnější deriváty stávajících modelových řad. Konceptů takových vozů se přitom objevilo hned několik. Teď SEAT takové vozy neukazuje už ani ve formě studií, což ale zjevně neznamená, že by se designéři značky takových projektů vzdávali. Alvara Molero Simarro, jenž je členem oddělení Exterior Design Department, patřícího do SEAT Design Center, z vlastní iniciativy navrhl koncept roadsteru Axon.
Dvoumístný sporťák bez střechy by měl mít délku 3854 mm, šířku 1876 mm a výšku jen 997 mm, takže by patřil do kategorie malých aut a pohánět by jej měly elektromotory, umístěné v nábojích zadních kol. Auto by se mělo jako doma cítit na klikatých horských silnicích a okruzích, ale pomocí volby tří různých jízdních režimů zvládne i vysloveně ekonomickou, případně běžnou jízdu.
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
Jako cílová skupina byla zvolena lidé ve věku 20-45 let. Design se vymyká jak předešlému, tak novému pojetí designu vozů španělské značky a má blíž spíše k vozům značek Lamborghini a Lotus, což naznačuje, že ohledně designového směřování značky v SEAT Design Center rozhodně nepanuje jednoznačná shoda. Jisté ovšem beztak je, že takový vůz nemá nejmenší šanci na realizaci.