Porovnání nového Seatu Toledo s Octavií
Seat představil v Ženevě koncept nového Toleda - auta, které je menší a levnější kopií Octavie a vyrábět se bude i pod značkou Škoda. Zjistili jsme o něm řadu informací, změřili ho a porovnali s Octavií i soupeři.
Škoda představí menší a levnější Octavii přibližně v polovině letošního roku. Nováček bude mít stejně jako ona karoserii liftback s typickými velkými a vysoko výklopnými dveřmi do kufru. Pracovně se o něm mluví jako o Rapidu.
Podle našich informací ze zdrojů uvnitř Škody Auto se začne v Česku prodávat ještě dřív než v Ženevě představený Seat Toledo, jehož sériovou produkci ohlásili představitelé španělské značky na konec roku 2012.
Díky Toledu, které se ukázalo v Ženevě jako studie velmi blízká sériovému produktu, víme o nové škodovce spoustu informací. Auta se totiž budou vyrábět v Mladé Boleslavi na stejné lince a měly by mít velmi podobné parametry.
Novinka měří na délku 4,48 m, tedy o 9 cm méně než současná Octavia. Délka kolem 4,5 m platí za hranici, kterou u aut s protáhlými záděmi bereme jako rozdíl mezi malými vozy a většími vozy označovanými jako kompakty nebo nižší střední třída. Z konkurentů je Toledu alias Rapidu délkou karoserie nejblíž Hyundai Elantra se 4,53 m. To je ale sedan, u něhož se leze do kufru jen malým víkem, nikoli dveřmi jako u liftbacku.
Dalším zajímavým údajem, který Seat udává u nového Toleda, je objem kufru větší než 500 litrů. To by bylo víc než u všech hatchbacků a většiny sedanů nižší střední třídy. U Octavie škodovka prezentuje 585 l, ale započítává i prostor pod podlahou původně určený pro rezervu.
Přímo v Ženevě jsme si parametry kufru nového Toleda změřili a zjistili, že na délku měří maximálně 103 cm. To je jen o 3 cm méně než u Octavie a více než u Fordu Focus sedan nebo Chevroletu Cruze.
Délka kufru nového Toleda alias Škody Rapid se od prostředka, kde je největší, směrem do stran snižuje jen velmi pomalu, takže kufr bude dobře využitelný pro převážení dlouhých a zároveň relativně širokých věcí - třeba složených kočárků. Minimální šířka kufru činí 99 cm, což je jen o centimetr méně než u Octavie.
Podle našich měření bude mít novinka stejně jako Octavia a vlastně většina škodovek úzký interiér. Naměřená maximální šířka na zadních sedadlech je o centimetr horší než u Octavie a třeba o 6 cm horší než u Hyundai Elantra. Tři dospělí na zadních sedadlech se musí smířit se vzájemnými intenzivními dotyky.
Dozadu se ale čahouni pohodlně neuvelebí. Figurant vysoký 174 cm se po usednutí do krajního sedadla, napřímení a položení hlavy do opěrky lehce dotýkal stropu. Mezi sedákem a stropem jsme naměřili ještě o centimetr méně než u Octavie.
Novinka nahradí v modelové řadě Škody Octavii Tour, měla by přibližně kopírovat i její ceny, které aktuálně začínají na 249 900 Kč.
Podle našich informací nezůstane u jediné karosářské verze Rapidu. Zatím ale nemáme potvrzeno, jaké budou ty další kromě pětidveřového liftbacku. V zákulisí se hovoří o čtyřdveřovém sedanu, dvoudveřovém kupé, ale i kombíku.