Titulní obrázek

SEAT Leon FR 1,4 TSI – Cupra junior

Zkratka FR, Formula Racing, u SEATu vždy označovala sportovní verze, které zůstávají o stupínek níž než nejvýkonnější Cupra. Od letošního roku to ale tak bezvýhradně neplatí, nejprve u Leonu a od jara i u Ibizy se nabídka motorů pro FR rozšíří. Konkrétně Leon FR dříve sloužil k propagaci dieselových okruhových SEATů – proto měl pod kapotou motor 2,0 TDI o výkonu 125 kW. Druhou možností byl benzinový 2,0 TSI se 155 kW.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Řada FR tak sahá od vrcholu až do středu motorové palety Leonu. Ze strany SEATu jde o logický krok – VW vám také rád prodá paket R-Line pro Golf bez ohledu na motorizaci, to samé platí pro Opel Astra a jeho paket OPC Line nebo M paket u BMW. A i když FR figuruje v ceníku jako samostatná verze, ve spojení s motorem 1,4 TSI se v zásadě jedná právě o sportovní paket pro výbavu Style.

Interiér neoslní designem ani povrchem použitých materiálů. Ostatně takový byl Seat Leon vždy. Kvalita zpracování ale patří k těm lepším: uvnitř nic nevrže a skoro celá palubní deska je vyrobena z měkčeného plastu. Tedy až na masu leskle šedého dekoru na středovém panelu. Jasným pozitivem je dobře do ruky padnoucí volant, sportovní sedadla s velmi slušným bočním vedením a informačně výživný přístrojový štít. V kompaktu za víc než 400 tisíc je naopak trestuhodná absence středové loketní opěrky.

Zvenku se sportovní Seat Leon identifikuje upraveným předním nárazníkem s logem FR. Přední světla mají na dnešní dobu velmi jednoduchou optiku, vzadu ale SEAT nově vsadil na diodové hokejky. Ani standardní zadní světla ale nevypadají špatně, takže změna vlastně nebyla úplně nutná. Dalším rozlišovacím znakem je specifický design 17palcových kol a stříbrný povrch zpětných zrcátek.

SEAT žádá za nejlevnější Leon FR 439.900,- Kč. To není zrovna láce a nic na tom nemění fakt, že před čtyřmi lety byl motor 1,4 TSI v základní (o tři stupně nižší) výbavě ještě dražší. V kontextu aktuální nabídky ale cenovka dává smysl. Je o 35 tisíc vyšší než u výbavy Style, za to však Leon FR přidává vedle sportovního podvozku, sportovních sedadel a celého spektra designech úprav i další výbavu: parkovací senzory, dešťový senzor a samostmívací vnitřní zrcátko. Mazda3 s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem vyjde na zrovna takové peníze: akční ceník říká 436.900,- Kč.