Automobilka SEAT se nám na podzim představí s novým logem
Španělská automobilka Seat se chystá oficiálně představit na podzimním autosalonu v Paříži nové logo. Rovněž by měla představit první model, který dostane nový znak – SEAT Leon třetí generace. Nové Toledo představené nedávno však nese ještě současný znak, přesněji syntézu starého a nového loga.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Sourozenec Škody Rapid tak bude mít velkou výstavní premiéru také v Paříži. Do té doby by mohl i on dostat logo z nového Leonu. Ovšem nejvíce nás asi zajímá v čem změna spočívá. V zásadě je kosmetického charakteru. Obrys loga je hranatější a je proporcemi bližší čtverci. Stylizované S uvnitř něj pak přijde o jeden ze šikmých zářezů – zůstane mu jediný.
Ve stejném duchu je celý vývoj loga španělské automobilky. Na začátku totiž byly v písmenu S tři šikmé zářezy, od roku 1999 (představení modelů Leon I a Toledo II) dva a nyní zůstává jediný. Dříve automobilka vyrábějící licenční Fiaty používala různé variace stříbrného nápisu na rudém nebo černém pozadí, aktuální styl loga letos slaví 30 let. SEAT jej poprvé prezentoval v roce 1982 na modelu Fura, který znamenal odloučení od partnerské automobilky Fiat.
I přes nový znak na přídi a hranatá světla tehdy SEAT Fura vyvolal spor s Italy kvůli údajné nepřípustné podobnosti s Fiatem Ritmo. Španělská automobilka ale soudní spory vyhrála a záhy začala vyjednávat s Volkswagenem. Německý koncern se v roce 1986 stal většinovým akcionářem a od roku 1990 je jediným vlastníkem značky SEAT.