Titulní obrázek

Koncern Volkswagen plánuje ukončit výrobu automobilky Seat!

Ekonomická krize si žádá stále více. Své o tom vědí také některé světové automobilky, které již nyní bojují o přežití. Ovšem v úplně jiné situaci se nachází Volkswagen, který zaznamenává stále větší procenta zisku z velkého množství prodávaných aut. V současné době odborníci radí zbavit se automobilky Seat.

VW Group hlasá rekordní prodeje a výdělky. Avšak Opel a francouzské PSA (Citroën s Peugeotem) s prodejem stále klesají. Ale i VW se potýkal jeden čas s krizí. Úsporné varianty ale ušetřily peníze na ustání. Na úplně nový golf a novou převratnou flexibilní platformu tak přichází čas nyní. 

Koncern Volkswagen dnes drží 12 značek, z toho osm na výrobu osobních aut. Skoro všem pomáhá posilovat jejich postavení na globálních trzích. Je tu ale jedna výjimka. Španělský Seat. Za poslední čtyři roky totiž vytáhla z koncernových financí milion eur. 

Seat je pro VW ztrátový podnik, jen jedinkrát za poslední dekádu vykázal zisk. Pro celý koncern by bylo nejlepším řešením zavřít jeho výrobu. Později by se jeho továrny začaly používat pro jiné značky koncernu. Seat navíc nabízí podobný segment jako mladoboleslavská Škoda. Například nové Toledo bude produkovat Auto Škoda na stejné lince s Rapidem.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Ve španělské automobilce je zaměstnáno 14 tisíc lidí. V současné době začaly prodeje klesat i na domácím trhu. Společnost nyní nabízí nové modely Toledo a Leon. Automobily využívají nejmodernější technologii. Seat Ibiza je nyní jediným úspěšným vozem. Automobilka by ráda situaci vyřešila expandováním do světa, například do Číny, kde se chystá otevřít 15 showroomů do konce roku. Svá auta ale musí dovážet z Evropy, což stojí dost peněz a ještě je pak zatížen vysokým clem. Ceny v Číně neznámé značky pak musí být pro zákazníky nepochopitelné.

Největším problémem je pro VW koncern Seat. Do roku 2018 se chce stát světovou automobilkou. Španělský výrobce však tento plán ohrožuje. Ani v České republice nepatří mezi žádané vozy.

Pokud se ale na Seat podíváme z pohledu techniky, je potřeba si přiznat, že vyrábí stejná auta jako zbytek koncernu VW. Ve srovnání se Škodou není ani pozadu. Mechanika je stejná, jen obal je jiný, u škodovek usedlejší, u seatů jižansky rozevlátější. Ibiza je z pohledu techniky modernější než fabia a stejná jako VW Polo. Seat Leon stojí na stejné platformě a má motory jako octavia. A třeba úplně zapomenuté exeo je Audi A4 předchozí generace.

Jestli španělská značka ustojí tak velký tlak je zatím pouhou otázkou bez odpovědi.