Titulní obrázek

Seat Toledo versus Škoda Rapid

V letošním roce se představil na autosalonu v Ženevě koncept nového modelu Seat Toledo. Každý dobře víme, že vůz je dvojčetem Škody Rapid. A v čem se vlastně liší?

Oba vozy sdílí mechanické skupiny, interiér a také karoserii, liší se pouze přední a zadní částí. Ty u Seatu jsou oblejší, stylistické úpravy probíhaly pod vedením současného šéfa Alejandra Mesonero-Romanose. Uvnitř má každé z dvojčat jiný volant, přístroje a čalounění. U Toleda se vlastně jedná o reinkarnaci první, velmi úspěšné generace. Ta sice byla postavena na platformě Golfu II, ale nabízela notný „kus auta navíc“. 

Pod kapotou najdeme výhradně čtyřválcové turbomotory. Základním zážehovým agregátem je 1,2 TSI s výkonem 63 kW (86 k), výkonnější varianta nabídne 77 kW (105 k). Špičku představuje 1,4 TSI s 90 kW (122 k) a možností sedmistupňové převodovky DSG místo standardního šestistupňového manuálu. K turbodieselu 1,6 TDI/77 kW se během příštího roku přidá i slabší verze s 66 kW (90 k).

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Toledo se tedy ve čtvrtém vydání vrátilo ke kořenům. Stejně jako u Rapidu se jedná o liftback. Auto je 4480 mm dlouhé. Platforma má rozvor 2602 mm, Seat neopomíná zdůraznit, že je to o 80 mm více než v případě Toleda II. Ke třetí nepovedené a obchodně neúspěšné generaci ve stylu MPV se Španělé nějak nehlásí, ale ono není divu. Byť ze své historie ji nevymažou. Zavazadelník 550 l se dá rozšířit sklopením zadních sedadel až na 1490 l, základní modely budou mít ovšem lavici pevnou, alespoň na některých trzích.

Toledo se světu představí oficiálně až v Paříži. Prvním trhem, kam se dostane, bude v říjnu domácí Španělsko, v polovině listopadu bude následovat sousední Portugalsko. Ostatní evropské státy si musí počkat na začátek příštího roku.