Titulní obrázek

Seat Leon - podrobnosti

Poslední verzi firemního loga automobilky SEAT dostal model Leon. Vůz svým klientům poskytne pohodlí, komfort i bezpečí. Čím nás však ještě překvapí? A kdy jej automobilka vpustí do světa?

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Maska chladiče i vstup vzduchu v předním nárazníku jsou čtyřúhelníkové. Třetí vydání se vzdalo skrytých klik druhého páru dveří, je kratší o 52 mm, měří 4,26 m. Hlavní světla tvoří výhradně diody. Vzadu pak najdeme úzké koncové světlomety. Nejúspornějším modelem z celé řady je Leon 1,6 TDI Ecomotive, který díky standardnímu start-stopu spotřebuje v kombinaci jen 3,8 l nafty na 100 km. Dává i zde 77 kW (105 k) a 250 Nm.

Druhý turbodiesel v nabídce, 2,0 TDI, konzumuje v tomtéž „ekologickém“ provedení průměrně o 0,2 l více, přičemž poskytuje 110 kW (150 k) a 320 Nm. V roce 2013 přijdou na řadu i nejslabší 1,6 TDI/66 kW (90 k) a naopak špičkový 2,0 TDI s 135 kW (184 k) a 380 Nm. Oba dvoulitrové turbodiesely spotřebují 4,2 l nafty na 100 km a jsou určeny také pro sportovní verzi FR. Pod kapotou nového Leonu nechybí ani koncernové zážehové motory. Na začátku příštího roku si tak budeme moci koupit základní 1,2 TSI/63 kW (86 k) a silnější s výkonem 77 kW (105 k). Větší čtrnáctistovka TSI nabídne 90 kW (122 k). Vrchol benzinových pohonných jednotek představuje 1,8 TSI se 132 kW (180 k) a 250 Nm pro variantu FR. Točivý moment přenášejí v závislosti na motorizaci celkem čtyři druhy převodovek. Rozvor se o 6 cm zvětšil a auto zhublo v průměru 90 kg.

Varianta FR se vizuálně odlišuje ještě sportovnějším předním nárazníkem, jinou mřížkou chladiče a modifikovaným nárazníkem zadním, který je doplněn o černé prvky. Interiér je spíše strohý. FR má nastavení Drive Profile, které díky režimům Eco, Comfort a Sport upravuje charakteristiku posilovače řízení, odezvy na plynový pedál a zvuku motoru. Ostrý Leon FR 1,8 TSI akceleruje z klidu na 100 km/h za 7,5 s. Multimediální výbava řady Leon obsahuje operační systém Easy Connect, který slouží k ovládání komunikačních funkcí i nastavení vozidla pomocí dotykového displeje. Základní variantou ve stupni Reference je rádio s CD, slotem na karty, čtyřmi reproduktory a pětipalcovou obrazovku.

Style a FR mají lepší verzi s Bluetooth, USB, AUX a šesti, respektive osmi reproduktory. Špičkový model ještě přidává navigaci, subwoofer a další dva reproduktory. Novinka se začne prodávat v listopadu, nejprve v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Tentokrát nezůstane jen u pětidveřového hatchbacku.