Titulní obrázek

SEAT Toledo

Španělská automobilka Seat představuje nové Toledo čtvrté generace. Nejedná se o klasický sedan, ale zákazníci by si ho měli oblíbit pro velmi dobré jízdní schopnosti i nižší spotřebu.

Novinka je s délkou 4,48 metru o čtyři centimetry delší než předchůdce z roku 2004 a o šestnáct centimetrů delší než první generace. Rozvor náprav dlouhý 2602 milimetrů má být zárukou dostatku prostoru pro nohy cestujících na předních i zadních sedadlech. Zavazadelník má nadprůměrných 550 litrů. Toledo zůstává nižší střední třídě. Pod kapotou 55 až 90 kW, nejsilnější verzí je 1,4 TSI (90 kW). K ní automobilka dodává výhradně sedmistupňovou převodovku DSG, takže se dá očekávat i poměrně vysoká základní cena. Základním zážehovým agregátem je tříválec 1,2 MPI (55 kW), následuje 1,2 TSI s výkonem 63 kW (86 k) a výkonnější varianta se 77 kW (105 k). K turbodieselu 1,6 TDI/77 kW bude během příštího roku přidána i slabší verze o výkonu 66 kW.

Všechny manuální převodovky jsou pětistupňové, jedinou výjimkou bude verze 1,2 TSI Ecomotive (77 kW) se skříní šestistupňovou. Kombinovaná spotřeba paliva v tomto případě klesne z 5,4 na rovných pět litrů Naturalu. První testovaná motorizace je 1,6 TDI o výkonu 77 kW má těžký motor vpředu. Jízda na šestnáctipalcových kolech je poměrně příjemná, avšak s krátkými příčnými nerovnostmi se podvozek moc nekamarádí. Při reálné rychlosti 100 km/h točí motor na pětku 1.850 otáček, klidná jízda po dálnici znamená 4,3 litru nafty. Volant je pokryt perforovanou kůží. Nemožnost ovládat zadní okna z místa řidiče rozhodně nepotěší.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Druhou je slabší 1,2 TSI o výkonu 63 kW. Jízdní vlastnosti jsou na stejných kolech o poznání lepší, auto lépe sedí i na nerovnostech. Spotřeba se při stejném jízdním stylu pohybuje kolem šesti litrů, motor při stovce točil o necelých 600 otáček více. Odkládací prostory nejsou moc velké. Není zde však moc místa na výšku. Koncern VW naštěstí neopustil dobrý nápad s velkými odkládacími prostory ve dveřích. Kufr se zavírá těžce, je nutné natáhnout se víc a použít poměrně hodně síly. Na druhou stranu se těžké víko velice lehce zvedne do zajištěné polohy.

Oproti některým dřívějším informacím se pod kapotou Toleda i na našem trhu objeví základní agregát 1,2 MPI o výkonu 55 kW. S jeho pomocí by se cenovka měla ponořit výrazněji pod 300 tisíc Kč, základní provedení bude podle odhadů stát 279.900 Kč. Dvojkou by mohla začínat i jedna z hlavních motorizací, slabší 1,2 TSI (63 kW). Nové Seat Toledo bude uvedeno na trh v polovině listopadu 2012 nejprve ve Španělsku a Portugalsku, a během roku 2013 i v ostatních částech Evropy. Kromě Španělska budou klíčovými trhy pro Toledo Německo, Mexiko a Turecko.  V České republice se první předváděcí vozy objeví u dealerů v listopadu letošního roku, dodávky zákazníkům začnou v březnu 2013.