Titulní obrázek

Seat letos musí splnit stanovený limit prodaných vozů, jinak skončí

Automobilka Seat již delší čas bojuje s velkou krizí. V současné době vedení automobily doufá, že nový model Leon zachrání těžkou situaci. Pokud však španělský výrobce neprodá 640 000 vozů ročně, bude konec.

Modelová paleta Seatu nikdy nebyla tak dobrá, jako je dnes. Nový Leon vypadá z koncernových hatchbacků nejdravěji, má výbavu, kterou mu mohou konkurenti závidět a při tom není vůbec drahý. Za pozornost stojí i poslední generace Ibizy, nejinak je tomu u Toleda, Mii, praktické Alhambry, nebo modelu Exeo.

Automobilka je však nyní vázána na stanovené plány. Minimum pro přežití je dvojnásobek loňských prodejů, tedy přes 640 000 prodaných aut ročně. V dlouhodobém horizontu má značka za cíl prodávat milion aut. Stačí se podívat, jak si ve srovnání se Seatem stojí domácí Škoda. V loňském roce prodala mladoboleslavská automobilka 939 200 aut, tedy téměř trojnásobek toho, co Seat.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Veškeré naděje teď Španělé obrací směrem k Seatu Leon, na kterém si dala automobilka hodně záležet. Ředitel Seatu pro Autocar dodal: “Veškeré investice do nového Leonu se musí vrátit z prodejů. Jen díky tomu se můžeme od Volkswagenu domáhat dalších investic pro úplně nové modely.“

Seat má v plánu rozšiřovat svůj sortiment. Pomýšlí i na další crossovery - malé, i velké. Teď jen záleží, jestli na ně vůbec přijde řada.